Czasami nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak wiele potencjalnie nieznaczących elementów wpływa na nasz wzrok. W tym groźne jest także zdrowe odżywianie, które może mieć bardzo kojący wpływ na nasze oczy i jednocześnie nasz wzrok. W jaki sposób to, co jemy, wpływa na nasze widzenie? Dla ochrony naszych oczu niezbędne są owoce, które powinniśmy spożywać co najmniej dwa czy też trzy razy dziennie. Na nasz wzrok szczególnie działają owoce pomarańczowe i żółte, takie jak morele, brzoskwinie czy też mandarynki. To ze względu na zawartość w ich składzie dużej ilości witaminy C, doskonale działającej na naczynia krwionośne, a także beta-karotenu czy też luteiny.

Racjonalna dieta to także warzywa, które także będą nieocenionym wsparciem dla naszego wzroku. Najlepsze są te liściaste i ciemnozielone, a do tego grona bez wątpienia zaliczymy szpinak, brokuły czy też cukinię. To także bogate źródło witaminy C i beta-karotenu. Ważna dla wzroku jest także witamina A, którą organizm może wytwarzać chociażby ze wspomnianego już wcześniej beta-karotenu. Do produktów bogatych w ten składnik zaliczymy jajka oraz marchewki.

Ich częste spożywanie ochroni nasze oczy przed różnego rodzaju zwyrodnieniami. W naszej diecie warto zawrzeć także produkty mleczne czy też zbożowe. Te pierwsze to wsparcie dla spojówek dzięki witaminie B. Jedząc biały ser, pijąc mleko czy też maślankę, nie powinniśmy zanadto obawiać się zapalenia spojówki. Podobne właściwości zresztą mają produkty takie jak kasza czy makaron – tutaj także przekazywana do naszego organizmu jest witamina B.